2.

2. Tänk dig att du skulle tvingas eller få möjligheten att byta kön. Fundera och beskriv hur ditt liv, dina intressen eller beteendemönster skulle kunna tänkas förändras om du bytte kön. Diskutera hur stor del av din personlighet som är beroende av kön Mitt liv hade på många plan fortsatt precis som vanligt i form av skola, träning och förmodligen hade även helgerna sett likadana ut som tidigare. Men andra saker hade med all sannolikhet förändrats. Ett exempel är mitt språk. Även om jag inte har det grövsta språket hade det nog behövt ändras, annars hade jag nog verkat lite märklig om man jämför de andra tjejerna som hade funnits i min omgivning. Klädstilen hade jag ju också givetvis fått ändra på, för om jag mot all förmodan skulle vara tjej så skulle jag verkligen inte vilja vara klädd som en kille. Det är svårt att veta hur mycket av min övriga personlighet som hade förändrats eftersom det inte hade varit min egen vilja att byta kön. Mina värderingar oh mitt levnadssätt hade ju inte kunnat ändra sig över ett dygn bara för att min kropp förändrats. Men om jag däremot fötts till kvinna hade mitt liv sett helt annorlunda ut idag eftersom jag verkligen varit tjej på ett annat sätt då. Mitt fotbolls intresse hade kanske varit detsamma men kanske inte riktigt på samma nivå och det är inte ens säkert att jag hade börjat spela fotboll vid den åldern som jag gjorde. Jag hade kanske varit mer intresserad av det som mina förmodade kompisar sysslat med som t.ex. dans, ridning eller något annat som man förväntar sig att en tjej håller på med i den åldern. Men vem vet? Kanske jag hade gått mot alla dessa förväntningar och blivit en ”killtjej”. Detta tror jag dock inte hade inträffat då jag aldrig stuckit ut speciellt mycket. En sak som jag aldrig hade orkat med i längden är att sminka mig. Jag har alltid tyckt att det verkar ganska drygt och tidskrävande. Så kanske jag hoppat över de där med att sminka mig, och stått ut ur mängden på det sättet. Men på det hela taget hade jag nog inte förändrats speciellt mycket förutom utseende mässigt. Och jag hade aldrig velat byta kön, inte för några pengar i världen. Jag trivs perfekt som jag är. Anton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0